سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت تفریحی اس ام اس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تجربه یک زندگی زیبا با کارهای که انجام میدهید

تجربه یک زندگی زیبا با انجام چند کار ساده

زمانی که پیری به سراغ تان آمد، آن روزی که در خانه نشسته اید و دارید برای نوه تان یک شال می بافید، مطمئنا خاطرات گذشته به سراغ تان می آیند. حتما شما هم دوست ندارید که در آن لحظه به جای لبخند حس پشیمانی یا «ای کاش…» بر لبان تان نقش ببندد.

پس حال که فرصت زندگی کردن دارید، بهتر است همان کاری را که از آن لذت می برید انجام دهید، قبل از آن که دیر شود.

در ادامه کارهایی را که در دوران پیری از انجام دادن شان پشیمان خواهید شد را برایتان آورده ایم تا هر چه زودتر برای داشتن یک زندگی شادتر، دست به کار شوید.

در خانه ماندن

آیا شما هم جزو افرادی هستید که زمان زیادی را در خانه می گذرانید؟ آیا شما تلویزیون دیدن در خانه را به سینما رفتن، گشت و گذار در طبیعت یا کنسرت ترجیح می دهید. آیا می دانید که با این کار خودتان را از آشنایی با افراد دیگر یا یادگیری چیزهای جدید و تجربه های منحصر بفرد محروم می کنید؟ پس حال که توانایی بیرون رفتن از خانه را دارید، این کار را انجام دهید، در غیر این صورت در آینده پشیمان خواهید شد.

زندگی

سفر نکردن

شما در سفر چیزهایی می آموزید که نه پدر و مادر و نه معلم مدرسه تان به شما یاد نمی دهند. سفر تجربه های جالبی را در اختیارتان قرار می دهد که هیچکسی قادر به تعلیم آن نخواهد بود. پس تا می توانید به سفر بروید و از زمینی که در آن زندگی می کنید، درس بگیرید.

 

برای خود تصمیم نگرفتن

اگر افسار زندگی تان را به دست دیگری داده اید یا زمانی که می خواهید برای زندگی تان تصمیم بگیرید، دیگران را به علاقمندی های خود ترجیح می دهید، بهتر است که همین جا به این شیوه پایان دهید زیرا اولویت زندگی شما تنها خودتان هستید.

از یادگیری زبان دیگر سر باز زدن

یادگیری زبان دیگر فواید بسیاری دارد. نه تنها شما را خلاق کرده و ذهن تان را باز می کند، بلکه به شما کمک می کند تا با افراد بیشتری در نقاط مختلف جهان ارتباط برقرار کنید و چیزهای زیادی از آنها بیاموزید. با وجود اپلیکیشن های آموزش زبانی که روانه بازار شده اند، دیگر احتیاجی به صرف هزینه های بالا نیست و شما به راحتی و البته با کمی پشتکار می توانید زبانی جز زبان مادری تان را بیاموزید.

رها نکردن شغلی که بدان علاقه ندارید

چرا شغلی را انتخاب کرده اید که هیچ علاقه ای به آن ندارید و هر روز بابت اش غر می زنید؟ شما بیشترین زمان تان را در محیط کار می گذرانید پس به دنبال شغلی باشید که از آن لذت می برید و انگیزه شما را برای زندگی کردن بالا می برد.

زندگی

جمع نکردن پول

تا جوان هستید باید به فکر پول جمع کردن باشید. این بدان معنی نیست که تمام پول تان را کنار بگذارید، بلکه شما باید نهایت لذت را از زندگی تان ببرید اما همیشه مقداری از پول تان را برای روز مبادا کنار بگذارید تا در صورت نیاز، دست تان جلوی دیگران دراز نشود.

پنهان کردن احساسات

معمولا افراد درونگرا احساسات شان را پنهان می کنند اما خندیدن، گریه کردن، فریاد زدن… نه تنها شما را تخلیه می کند بلکه به اطرافیان تان هم کمک می کند تا احساس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشند.

داشتن رابطه ای ناسالم

انتهای تمام رابطه های ناسالم به جدایی ختم می شود اما پشیمانی زمانی به سراغ تان می آید که در تمام کردن این نوع رابطه درنگ کنید. بنابراین اگر احساس می کنید که رابطه ای که در آن هستید، ایده آل تان نیست، بهتر است که هر چه زودتر تمام اش و راه را برای اتفاقات خوب باز کنید.

داشتن دوستان بد

هیچ چیز لذت بخش تر از داشتن یک دوست خوب نیست. اما به همان نسبت که یک دوست خوب می تواند زندگی شما را از این رو به آن رو کند، یک دوست بد هم می تواند موجب تخریب زندگی تان شود. بنابراین اگر اطراف تان پر از افرادی است که موجب آزارتان می شوند، هر چه زودتر آنها را از زندگی تان حذف کنید. تنها ماندن بهتر از در ارتباط بودن با افراد به ظاهر دوست و دورو است.

نگفتن «دوستت دارم»

اگر احساس کردید که فردی را دوست دارید، احساسات تان را بیان کنید. یک جمله ساده «دوستت دارم» می تواند معجزه کند پس آن را نه از خودتان و نه از فردی که به او علاقه دارید، دریغ نکنید.

به نظر دیگران اهمیت دادن

زمانی که سن شما بالا می رود، تازه می فهمید که نظر دیگران هیچ اهمیتی ندارد و آنچه در اولویت زندگی شما قرار دارد، تنها خودتان هستید. بنابراین هر آنچه را که دوست دارید بپوشید، بگویید و انجام دهید. تنها در این صورت است که زندگی شادتری را تجربه خواهید کرد.

تامل نکردن

زندگی با سرعت بالایی در جریان است. اما لحظه ای بایستید و با خودتان تامل کنید. به اطراف با دقت نگاه کنید و از خدا به خاطر نعمت هایی که به شما داده، شکرگذار باشید. با درنگ کردن در زندگی و قدردانی انسان شادتری خواهید بود.

زندگی

رها کردن آنچه برایتان ارزش دارد

اگر برای چیزی که واقعا برایتان ارزشمند است تلاش نکرده اید، بی شک در آینده پشیمانی به سراغ تان خواهد آمد. بنابراین اگر چیز باارزشی در زندگی تان دارید، تمام تلاش تان را برای نگهداری یا رسیدن به آن بکنید.

ریسک نکردن

تا شجاعت لازم را در زندگی تان نداشته باشید، نمی توانید کارهای بزرگ را انجام دهید. پس ریسک پذیر باشید، هم در محیط کار، هم در رابطه عاطفی و زندگی شخصی تان.

نبودن با افرادی که دوست شان داریم

آدم های زیادی در زندگی ما می آیند و می روند. اگر احساس کردید که فردی در زندگی تان جایگاه خاصی دارد، برای او زمان بگذارید و وقت بیشتری را با او سپری کنید، وگرنه خیلی زود دیر می شود.

نگران بودن

برای اتفاقی که هنوز برایتان رخ نداده، نگران نباشید. سعی کنید در لحظه زندگی کنید و از تک تک ثانیه های زندگی تان لذت ببرید. با مثبت اندیشی اتفاقات مثبت بیشتری نیز برایتان می افتد.

زندگی

از محدودیت ها نگذشتن

شاید شما فرد ترسویی باشید که جرات پریدن از ارتفاع، اجرا در مقابل دیگران یا قایق سواری در آب های خروشان را نداشته باشد اما گاهی باید محدودیت ها را کنار بگذارید و به زندگی تان هیجان دهید. آنوقت خواهید دید که شکستن عادات گاهی چقدر هیجان انگیز و مثبت خواهد بود.

کار کردن زیاد

آیا دوست دارید که حساب تان پر از پول باشد اما شما هیچ خاطره ای از زندگی تان نداشته باشید؟ کار کردن خوب است اما در آن هم باید اعتدال داشته باشید. شما برای لذت بردن از زندگی کار می کنید، پس لذت زندگی تان را با کار کردن زیاد از بین نبرید.

دنبال نکردن رویاها

رویای خود را در سر تصور کنید، آنوقت با اراده ای قوی به دنبال شان بروید. مهم نیست که شما چه زمانی به آرزوهایتان دست می یابید، 40، 50 یا حتی 60 سالگی… مهم این است که در نهایت حسرت به دل از دنیا نمی روید.

زندگی

امتحان غذاهای مختلف

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می دهند که ریسک نکنند و هر بار غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند اما پیشنهاد ما به شما این است که غذاهای فرهنگ های مختلف را امتحان کنید. غذاهای ایتالیایی، هندی، مکزیکی و… شاید طعم آنها به ذائقه شما خوش آمد و نظرتان را تغییر دادید.

ورزش نکردن

بسیاری از زمان های زندگی ما به نشستن یا دراز کشیدن در تخت صرف می شود. اما اگر از همان جوانی ورزش را جدی بگیریم، در سن 50 سالگی به بعد پشیمان نخواهیم شد. بنابراین سلامت آینده خود را از همین حالا تضمین کنید.

زندگی

توانایی خود را نادیده گرفتن

آیا می دانید که مهمترین مهارت شما چیست؟ اگر نمی دانید از همین حالا به دنبال آن باشید و گسترش اش دهید. آیا به نقاشی، موسیقی یا داستان نویسی علاقمند هستید؟ یاد گرفتن مهارتی که دوست دارید نه تنها در زمان حال، بلکه در دوران پیری نیز به شما آرامشی می دهد که غیر قابل انکار است.

قدر خود را ندانستن

شما بی نهایت زیبایید. هر چه زودتر این را بفهمید، زندگی موفق تر و شادتری را تجربه خواهید کرد.


اطلاعاتی مهم در باره زمان واریز یارانه ها

    نظر

یارانه چیست؟

هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران یکی از مهمترین بخش‌ها و نمایان‌ترین بخش طرح تحول اقتصادی است که به تغییر فرایند دادن یارانه‌ها می‌انجامد. در این فرایند با حذف تدریجی یارانه‌ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام در ایران نوع دادن تغییر می‌کند که بخشی از این یارانه‌های حذف شده (60 درصد در سال 1390) به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود و سایر درآمد این کار صرف کارهای عمرانی و فرهنگی می‌شود. این کار در اواخر دهه? 1380 به اجرا گذاشته شد و بخش عمده? آن در دهه? 1390 انجام خواهد شد. از هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان بزرگترین طرح تاریخ اقتصادی ایران نام برده می‌شود. بنابر آمار رسمی وزارت امور اقتصاد و دارایی، فاز اول این طرح با شکست روبرو شد و موجب ورود خانوارهای بیشتری به زیر خط فقر شد.

 

اخبار یارانه

ملاک حذف یارانه مردم چیست؟

با وجود تمام بحث ها و اختلاف نظرها درباره پیشنهاد نمایندگان برای نحوه پرداخت یارانه های نقدی در سال جاری، در نهایت حرف مجلس با تایید شورای نگهبان به کرسی نشست و بودجه 1395 ضمن تعیین مجموعه ای برای حذف از یارانه و عدم ثبت نام مجدد یارانه ایشان، محل مصرف منابع ناشی از آن را نیز مشخص کرد.
ناطقان: مصوبه لحظه آخری کمیسیون تلفیق در پایان سال گذشته، بعد از اتمام تعطیلات نوروزی به داغ‌ترین و شاید پرحاشیه ترین بند مورد بررسی لایحه بودجه 1395 در مجلس تبدیل شد.
نمایندگان با این توجیه که دولت با وجود تذکرات قبلی به فکر حذف یارانه بگیران پردرآمد نیست و به روال خود برای پرداخت های نقدی ادامه می دهد، به این جمع بندی رسیده بودند که با مشخص کردن چند گروه، حدود 24 میلیون نفر از دریافت یارانه کنار خواهند رفت و دراین حالت کمک شایانی به دولت در کاهش دغدغه تامین مالی برای پرداخت های 3500 میلیارد تومانی در هر ماه خواهد شد.

با این حال دولت معتقد بود که چنین مصوبه ای قابلیت اجرایی ندارد. دلیل این بود که امکان چنین حذفی در مدتی کوتاه وجود ندارد، چراکه اطلاعات کافی برای این اقدام در اختیارش نیست. این در حالی است تجربه حذف قبلی در سال گذشته چنین فضایی را در اختیار دولت قرار نمی داد، چون در فرایند حذف 4.5 میلیون نفر در نهایت با اعتراض های انجام شده، دولت ناچار به برگرداندن حدود 1.5 میلیون نفر به هر دلیلی بویژه خطا در شناسایی شد.

موضوع مورد تاکید دیگر دولت نیز این بود که حتی با پذیرش حذف این گروه‌ها، آمارهای در اختیار آنها نشان می دهد که مجموع این گروه در حدود هفت میلیون نفر است نه 24 میلیون نفر.

در شرایطی که مدیران دولتی بعد از ناامید شدن از برگشت مصوبه در مجلس، از شورای نگهبان خواستار عدم تایید آن شدند، نهایت بررسی ها از تایید پیشنهادهای هدفمندی از سوی شورای نگهبان حکایت داشت و اخیرا از سوی رئیس مجلس در قالب تبصره (14) قانون بودجه 1395 برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

چه کسانی حذف می شوند؟

در تبصره (14) قانون بودجه امسال، بند (الف) دولت را مکلف به حذف شش گروه می کند. گروهایی که البته سرپرست خانوارهایشان هدف قرار گرفته است و ظاهرا اعضای خانواده ملاک نخواهند بود.

بر این اساس، سه گروه تعیین شده اند که اگر درآمد سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است باید از دریافت یارانه کنار گذاشته شوند؛ به عبارتی سرپرستان خانواری که درآمد متوسط ماهیانه آنها بیش از سه میلیون تومان است از نظر نمایندگان مجلس، جایی در بین یارانه بگیران ندارند.

اولین گروه، کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است را شامل می شود و باید از لیست یارانه بگیران حذف شوند.

دومین گروه با درآمد سالانه 35 میلیونی این افراد هستند: کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری و کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی.

کلیه مدیران ، اعضای هیأت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت، نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و رؤسا و معاونان مناطق، شعب بانک‌ها، بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و کلیه کارکنان، اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از 35 میلیون نفر است، نیز سومین گروه درآمدی قابل حذف از یارانه نقدی را تشکیل می دهند.

اما نمایندگان مجلس بالاخره از دریافت یارانه های خود نیز کوتاه آمده و مصوب کردند تا یارانه آنها نیز به همراه قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان قطع شود.

کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز در لیست، حذف شدگان قرار گرفته اند. این در حالی است که پیش تر نیز دولت در رابطه با حذف یارانه بگیران خارج از کشور اقدام کرده و بخشی از آنها را نیز از مجموع یارانه بگیران کنار گذاشته بود.

در مجموع قانون بودجه دولت را مکلف کرده است تا یارانه 45 هزار و 500 تومانی کلیه اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند را قطع کند.

پورابراهیمی از مشخص شدن اولویت های حذف یارانه 24 میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی افراد را در اختیار دارد.

محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 افزود: براساس قانون، یارانه باید به افرادی تعلق گیرد که با میزان درآمد آنها تناسب دارد اما این موضوع در دولت گذشته و کنونی رعایت نشد.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 95، دولت مکلف شد نسبت به حذف یارانه 3دهک بالای درآمدی اقدام کند و منابع آن باید صرف اشتغالزایی در کشور شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: 3 دهک بالای درآمدی حدود 24 میلیون نفر از خانوار ایرانی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: منابع آزاد شده از محل حذف یارانه این افراد، صرف اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در مورد معیار حذف یارانه 24 میلیون خانوار پردرآمد ایرانی نیز گفت: بخش عمده حذف یارانه این افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در گروه های ذیل قرار دارند:

گروه اول:
کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است.

گروه دوم :
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان .

گروه سوم:
کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

گروه چهارم:
کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

گروه پنجم:
کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

گروه ششم:
کلیه کسانی که در 3 دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

پورابراهیمی گفت: شفافیت اطلاعاتی در اقتصاد کشور، امری کاملا ضروری است و ما نمی توانیم کشوری باشیم که اطلاعات اقتصادی خانوارها وجود نداشته باشد.

وی افزود: در تمام کشورهای توسعه یافته ریز اطلاعات اقتصادی افراد و خانوارها وجود دارد و یکی از شرایط پیشرفت اقتصادی وجود این اطلاعات است.

سخنگوی کمیسون تلفیق گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی را در اختیار دارد، مدل های مختلفی که می تواند افراد و خانوارها را طبقه بندی کند.

پورابراهیمی اظهار داشت: اطلاعات نظام بانکی در اختیار دولت هاست اما هیچوقت این اطلاعات افشا نمی شود و در اختیار کسی هم قرار نمی گیرد. این اطلاعات برای برنامه ریزی اقتصادی لازم است و «سرک کشیدن» محسوب نمی شود.

زمان واریز یارانه

یارانه های نقدی به صورت ماهانه و معمولا بین روزهای 26 تا 28 هر ماه به حساب مردم واریز می شود


تعویض و جایگزینی کارت هوشمند ملی بجای کارت ملی

    نظر

سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های ملّی فعلی کند. علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملّی، کارت‌های جدید بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.


راهنمای تصویری ثبت نام کارت ملی هوشمند

کارت هوشمند ملّی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود. این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.


با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملّی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.

صدور کارت هوشمند ملی در سراسر کشور آغاز شد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
تاکنون کشورهای مختلفی اقدام به طراحی و بعضا پیاده‌سازی کارت هوشمند ملی در کشورشان کرده‌اند. تقریباً تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و اکثر کشورهای خاور دور پروژه کارت هوشمند ملی را شروع کرده‌اند. در این زمینه در آسیا کشورهایی چون مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ پیشرو بوده‌ و هم اکنون برای شهروندان خود کارت هوشمند ملی صادر کرده و از آن برای ارائه خدمات مختلف استفاده کنند

راهنمای جامع ثبت نام کارت ملی هوشمند

برای تعویض کارت ملی مراحل زیر باید انجام شود

لطفاً قبل از اقدام به ثبت نام ، متن زیر را بطور دقیق مطالعه نموده و درصورت داشتن شرایط ذکر شده نسبت به انجام ثبت نام اقدام فرمائید.

واجدین شرایط:

1- کلیه اتباع ایرانی بالای 15 سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند و تاکنون (کارت شناسائی ملی / کارت هوشمند ملی)دریافت ننموده اند . ( کارت اولی ها )

2- کسانی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود نموده ویا یکی ازاقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت شناسایی ملی خود را تغییر داده اند از قبیل(نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر)

توجه : حضور متقاضی در دفتر ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه الزامی می باشد. ضمناً نظر به اینکه در همه دفاتر ثبت نام ، واحد عکس برداری مستقر می باشد پیشنهاد می شود با آمادگی کامل مراجعه فرمایید.

* هزینه صدور کارت هوشمند ملی مطابق تعرفه دولتی ( مبلغ 000‚200 ریال) می باشد که در زمان پیش ثبت نام روی پورتال مربوطه بصورت الکترونیکی دریافت می گردد .

همچنین هزینه تکمیل مراحل در خواست کارت در دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت ، حداکثر ( مبلغ 000‚90 ریال) برای کلان شهرها ( و برای سایر شهرها با تصویب کارگروه مربوطه ) بوده و چنانچه تحویل کارت هم توسط دفاتر مذکور انجام پذیرد ، ( مبلغ 000‚20 ریال) جداگانه دریافت میگردد.

شایان ذکر است که تکمیل فرم درخواست یا تحویل کارت در ادارات سازمان بدون اخذ هزینه خواهد بود .

ضمنا در صورت مشاهده هرگونه تخلف میتوانید موارد را ا از طریق تلفن های ذیل پیگیری فرمایید .

1- تلفن رسیدگی به شکایات دفاتر پیشخوان دولت 61912222-(021)

2-تلفن رسیدگی به شکایات دفاتر پستی 84470000 -(021)

3- تلفن رسیدگی به شکایات در ثبت احوال 60902633-(021)

مدارک لازم برای تعویض کارت ملی


همه چیزهایی که باید در مورد فال و طالع بینی بدانید

    نظر

همه چیزهایی که باید در مورد فال و طالع بینی بدانید

طالع‌بینی یا علم ستاره‌خوانی

هزاران سال پیش آسمان شب برای مردم نسبت به امروز اهمیت بیشتری داشت. آنها نقوش به‌هم ریخته ستارگان را به‌عنوان تصویری از جهان زمینی می‌پنداشتند و نام اشیا و قهرمانان افسانه‌ای و بیش از هرچیز جانوران موردعلاقه و احترام خود را به این نقوش آسمانی می‌دادند.

 فال و طالع بینی

علاوه بر این، آنها به فرایندهایی که در آسمان شکل می‌گرفتند هم توجه می‌کردند. آنها مشاهده می‌کردند چگونه ماه به طور منظم و به تناوب تغییرشکل می‌دهد.

و این نکته را دریافتند که تعدادی از ستاره‌های درخشان متفاوت از اغلب ستارگان دیگر حرکت می‌کنند و آنها را ستاره‌های مهاجر و سیاره‌ها نامیدند و با اشتیاق می‌خواستند بدانند که این بازی‌های آسمانی منحصربه‌فرد چه معنا و مفهومی برای آنها می‌تواند داشته باشد.

به عنوان مثال مصریان از زمان خیلی قدیم رابطه قابل اعتمادی میان پدیده‌های آسمانی و فرایندهای زمینی یافته بودند. این گونه بود که طالع‌بینی به وجود آمد، شبه علمی که در آن انسان براساس وضعیت ستارگان به ظاهر می‌تواند آینده را پیشگویی کند.

آنچه ما امروز به عنوان طالع‌بینی یا علم ستاره‌خوانی می‌شناسیم، ریشه تاریخی‌اش به راهبان بابلی در دوران باستان برمی‌گردد. یونانیان و سپس رومیان دانش و آگاهی خود را در این‌باره از بابلی‌ها به دست آوردند و آن را توسعه دادند. به هرحال در دوران باستان طالع‌بینان یا منجمان تنها به پیشگویی سرنوشت شاهان می‌پرداختند اما از حدود 2هزار سال قبل به تعبیر و تفسیر آینده مردم عادی نیز پرداختند.
آنها برای این کار آنچه را که اصطلاحا طالع‌نما نامیده می‌شد و در آن وضعیت سیاره‌ها در لحظه تولد شخص کشیده شده است را تهیه می‌کردند و بعد از آن، براساس حرکت ستاره‌ها سعی می‌کردند آینده فرد را پیش‌بینی کنند.

دلیلی به نام تنبلی
یکی از علل رواج طالع‌بینی و فالگیری در عصر حاضر این است که انسان امروزی نسبت به انسان‌های دوران گذشته تنبل‌تر شده است. یکی دیگر از این علل، احساس تنهایی است که گریبان قسمت عمده‌ای از مردم روی زمین را گرفته است و یکی دیگر از این عوامل تلقین است.

تنهایی، ناراحتی خیال، توانایی نداشتن در ایجاد رابطه با دیگران، نیاز به پیشرفت و موفقیت در کار، حل مسائل عشقی، عاطفی و زناشویی باعث می‌شود گاه افراد تحصیلکرده و روشنفکر هم تحت القائات دیگران دست به دامان این مسائل شوند و نداشتن قدرت و توانایی خود را برای حل مشکلات به این صورت ابراز دارند. درواقع به همان نسبت که مشکلات فردی و اجتماعی انسان زیاد شده به همان نسبت هم از میزان صبر و وقت او کم شده است و می‌خواهد به هرنحوی که شده راه‌حلی برای مشکلاتش بیابد.

طالع‌بینی در گذشته به عنوان علمی غیرقابل انکار وجود داشت و این علم شاخه‌های مختلفی مثل تعبیرخواب و پیشگویی آینده جهان را دربرمی‌گرفت.
همانطور که در داستان‌هایی به نقل از قرآن کریم و احادیث آمده که پادشاهان یک عصر توسط ستاره‌شناسان دربار از نابودی حکومت خود اطلاع پیدا می‌کردند. مثل تولد حضرت موسی‌(ع)که فرعون بعد از شنیدن این پیشگویی دستور داد، همه کودکان پسری که به دنیا می‌آیند را بکشند.

همین‌طور منجمان در مورد ولادت پیامبران دیگر هم پیشگویی‌های دقیقی داشته‌اند که به هیچ‌عنوان نمی‌توان نقصی در آنها یافت و این حقایق را زیرسؤال برد و آن را انکار کرد.

فال روزانه

طالع‌بینی علم است یا خرافات

نمی‌شود همه پیشگویی‌ها را رد کرد
فال و طالع‌بینی موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سروکار داشته‌ایم و سؤالات زیادی در این رابطه بی‌پاسخ مانده که: آیا فال فقط یک سرگرمی است؟ طالع‌بینی علم است یا خرافات؟ چرا بعضی‌ها به طالع‌بینی اعتقاد ویژه دارند؟

پدیده فال و طالع‌بینی در دوران مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه‌ای مختلف وجود داشته و دارد مثل فال بودا در هند، فال ای- چینگ در چین و فال قهوه از جمله فال‌های معروف جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمین‌شان به‌شمار می‌آیند. در کشور ما هم فال حافظ از احترام و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

در واقع فال و طالع‌بینی روش‌هایی هستند برای شناخت آینده و به این دلیل افراد به آنها روی می‌آورند که از اتفاقی که در آینده ممکن است رخ بدهد باخبر شوند. اما باید به این باور برسیم که تخته سیاهی در آسمان نیست که آینده ما را در آن نوشته باشند و سرنوشت ما به دست خود ما نوشته می‌شود چنانچه در قرآن کریم آمده است که سرنوشت هر قوم در دستان خود آن قوم است.

ما معتقدیم آینده نوشته نشده، سرنوشت و تقدیر هم اکنون درحال نگارش است، پس کسی نمی‌تواند از آنچه نوشته نشده به ما خبری بدهد. ولی از جهت دیگر نمی‌توانیم منکر پیشگویی‌های بزرگ تاریخ بشری هم، شویم. درواقع این مسائل را نمی‌توان به‌طور کلی رد کرد ولی اثباتش هم بسیار مشکل است. اگر مثبت‌اندیش باشیم، می‌توان آن را جزء فراعلم قرار داد و اگر منفی‌نگر باشیم بگوییم خرافاتی بیش نیستند.

چه زمان می‌توانید از طالع‌بینی استفاده بکنید
نکته مهم در مورد طالع‌بینی و فال این است که هنگام فال گرفتن می‌توانیم بفهمیم چیزی را که در ذهن داریم قابل اجراست یا خیر و اگر طالع ما بد بود چه کنیم؟
بسیاری افراد وقتی طالع‌شان بد می‌آید از خواسته خود انصراف می‌دهند. مثلا اگر برای قبولی در کنکور نیت می‌کنند و بد می‌آید و آن وقت می‌گویند، پس درس خواندن دیگر بی‌فایده است چون رد شدن خود را حتمی می‌دانند.

اما باید باور داشته باشیم طالع‌بینی تقدیر ما نیست و وقتی بد شد باید خوشحال باشیم که از ناخودآگاه خود با خبر شدیم و دانستیم آرزوی ما با باورهای درونی ما در تضاد هستند. پس وظیفه ما این است که باور خود را تغییر دهیم نه اینکه از آرزوی خود دست بکشیم، مگر آنکه آن خواسته برای ما اهمیت چندانی نداشته باشد. ولی اگر اهمیت دارد وظیفه داریم باورهای خود را نسبت به چیزی که برای ما بد آمده، تغییر دهیم. همچنین اگر طالع ما خوب بود باید بدانیم که بیان می‌کند تصویر ذهنی ما درست است و تا زمانی که این تصویر ذهنی ماست رخداد دلخواه ما انجام می‌شود و اگر تغییر کند آینده هم تغییر می‌کند.

در هرصورت انسان باید به خدای بزرگ و متعال توکل کند و سپس از تحمل و منطق خود استفاده کند تا بتواند بهتر تصمیم بگیرد و از عواقب اعتماد به طالع‌بینی چه خوب باشد چه بد در امان بماند.

فال و طالع بینی

چرا آدم‌ها طالع‌بینی را دوست دارند؟

1- از دیدگاه روانشناسی طالع‌بینی جاذبه‌ای بسیار قوی به شمار می‌رود، زیرا درباره شخصیت و طبیعت افراد بحث می‌کند، بنابراین به موضوع جالبی برای سرگرمی افراد تبدیل می‌شود.

2- طالع‌بینی را می‌توان راه فرار مناسب برای افرادی دانست که می‌خواهند به هر نحوی شده از تصمیم‌گیری شانه خالی کنند و از طالع‌بینی به عنوان کمکی برای تصمیم‌گیری استفاده کنند.
درواقع آنها هر تصمیمی را بهتر از بی‌تصمیمی می‌دانند و طالع‌بینی کمک می‌کند تا آنها تصمیمی بگیرند حتی اگر به ضررشان باشد.

3- بعضی افراد هرگاه با سؤال گیج‌کننده‌ای مواجه شده‌اند و نتوانستند به طور منطقی و ساده به آن پاسخ دهند به طالع‌بینی مراجعه می‌کنند. مثلا آیا ازدواج این 2نفر حتما موفق خواهد بود؟
آیا آغاز یک کار تجاری با موفقیت همراه خواهد بود؟ یا سؤالاتی از این دست که فکر می‌کنند فقط طالع‌بینی می‌تواند به آنها جواب دهد.

4- کسانی که در زمینه طالع‌بینی فعالیت می‌کنند بیشتر اوقات خود را در موقعیتی رازآمیز می‌بینند. موقعیتی ویژه که با علوم غریبه در ارتباط است. آنها از علائم عجیب استفاده می‌کنند،
جدول‌های نجومی را به کار می‌گیرند و همواره احساس می‌کنند بر نیروهایی احاطه دارند که برای علم ناآشناست. این مسائل برای دیگران جاذبه دارد و آنها را به خود جذب می‌کند.


متن و اشعار زیبا برای اربعین حسینی 1396

    نظر

متن و اشعار زیبا برای اربعین حسینی 1396

متن اربعین

اشعار اربعین حسینی
( پس از یک اربعین رنج و اسارت)

پس از یک اربعین رنج و اسارت
کنم قبر حسینم را زیارت

سلام ای نور عینم
حسینم وا حسینم

نفس ها اوفتاده در شماره
زیارت نامه قلب پاره پاره
برادر جان به زینب کن نظاره
سلام ای نور عینم
حسینم وا حسینم
نهادم در بیابان پیکرت را
چهل منزل به نی دیدم سرت را
سر عباس و عون و جعفرت را
سلام ای نور عینم
حسینم وا حسینم
پریشان چو گیسوی سکینه
هزاران کوه غم دارم به سینه
که بی تو می روم سوی مدینه
سلام ای نور عینم
حسینم وا حسینم
به شام و کوفه دل بردی ز دستم
به پای صوت قرآنت نشستم
گریبان پاره کردم سر شکستم
سلام ای نور عینم
حسینم وا حسینم
چهل شب بی تو خون دل فشاندم
سرت بر نیزه دیدم زنده ماندم
تو قرآن خواندی و من خطبه خواندم
سلام ای نور عینم
حسینم وا حسینم
شاعر: غلامرضا سازگار

عکس نوشته زیبا اربعین
آبروی حسین به کهکشان می ارزد / یک موی حسین بر دو جهان می ارزد
گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست / گفتا که حسین بیش از آن می ارزد

به یاد کربلا دلها غمین است / دلا خون گریه کن چون اربعین است

بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن / جوش زند خـون حـسـیـن از زمیــن
شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن / جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین

باز دلم خون شد و چشمم گریست / آنکه درین روز چون من نیست کیست؟
باز دگر باره رسید اربعین / جوش زند خون حسین از زمین

مداحی اربعین

باز عاشوراییان پیدا شدند / باز هم سوداییان شیدا شدند
اربعین غصه های گل کجاست / اربعین ناله بلبل کجاست
اربعین عشق، عباست چه شد / اربعین، فریاد احساست چه شد

بسوز ای دل که امروز اربعین است / عزای پور ختم المرسلین است
قیام کربلایش تا قیامت /سراسر درس، بهر مسلمین است

عکس پروفایل اربعین