سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت تفریحی اس ام اس

صفحه خانگی پارسی یار درباره

هر آنچه در مورد فال و طالع بینی باید بدانیم

    نظر

آیا فال و طالع بینی حقیقت دارد؟

سوال: آیا ماه تولد بر روی شخصیت ما تاثیر دارد؟ من به طالع بینی و فال تولد و فال ماه و … اعتقاد ندارم. اما آنقدر نشانه‌های درست دیده‌ام که نمی توانم به سادگی آن را انکار کنم. اعتراف می‌کنم که «سنگ تولد» ماه خودم را همیشه همراه دارم. اما دوست دارم نظر شما را هم بدانم.

فال

شاید بسیاری از کسانی که این متن را می خوانند از همان کسانی باشند که هر روز در شبکه‌ های اجتماعی و جمع های دوستانه، از ماه تولد خود و دیگران می‌گویند. روی صفحه ی شخصی خود می‌نویسند: «من یک مردادی هستم پس …». من نمی‌خواهم با یک «مرد متولد اردیبهشت» زندگی کنم. «یک زن متولد مهر به هر حال…».

واقعیت این است که ما انسانها،‌ برچسب گذاشتن و تقسیم بندی را دوست داریم. برخی از ما هم «متخصص تولید سالاد کلمات علمی» هستیم. واژه‌هایی نظیر «اجرام سماوی»، «مکانیک کوانتوم»، «نظریه ریسمانها»، «نجوم»، «بیوریتم» و … را چنان در هم می‌آمیزیم و با «سس خوش طعم» چند خاطره و نقل قول، سفره‌آرایی می‌کنیم که خوراکی جذاب برای مهمانی‌ها و گردهم بودنهایمان، فراهم شود.

از آنجا که «تاثیر ماه تولد بر روی شخصیت» پرسش بسیاری از دوستان است، تصمیم گرفتم برخی از تحقیقات انجام شده در این زمینه را اینجا ارائه کنم.

تحقیقات سال 2013 دانشگاه آکسفورد نشان داد ماه تولد می‌ ‌تواند احتمال ابتلا به بیماری MS را افزایش دهد. البته تحقیقات بیشتر نشان داد میزان ویتامین D (به عنوان فاکتور موثر بر این بیماری) در بدن نوزادان متولد اردبیهشت ماه حدود 20? کمتر از نوزادان متولد آبان است و به همین دلیل، احتمال ابتلای نوزاد متولد اردیبهشت به MS بیشتر است. به همین دلیل برنامه‌های تحقیقاتی گسترده در خصوص تامین ویتامین D برای مادرانی که فرزند خود را در فصل بهار به دنیا می‌آورند،‌ در کشور انگلیس در حال انجام است.

گزارش نشریه Science Daily در سال 2010 با انجام آزمایش روی نوزادان موش، نشان می‌دهد که فصل تولد می‌تواند اثرات بلندمدت روی شخصیت داشته باشد. ظاهراً بر اساس این تحقیق، فصل تولد روی ساعت بیولوژیک بدن موجودات تاثیر می‌گذارد. این تاثیرات در حدی است که می توان پیش‌بینی نمود که اگر فصل تولد شما زمستان باشد فال روزانه خوبی دارید، با احتمال مبتلا شدن شما به بیماریهای اختلال خلق فصلی، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی کمی بیشتر خواهد بود.

اما شاید بخشی از آزمایش برای شما جالب باشد: برای شبیه‌سازی زمستان و تابستان، از کاهش و افزایش مدت تاریکی و روشنایی استفاده شد! به عبارت دیگر، در آزمایشگاه با افزایش مدت روشنایی (روز بلند) و کاهش مدت تاریکی (شب کوتاه) در دوران نوزادی، می‌توان موش‌هایی پرورش داد که از لحاظ خطر ابتلا به بیماری‌های روانی، «شخصیت یک موش متولد تابستان» را داشته باشند و با عکس این کار، می‌توان موش‌هایی پرورش داد که «شخصیت یک موش متولد زمستان» را داشته باشند. حمایت مالی این تحقیق ارزشمند، توسط انستیتو ملی سلامت آمریکا انجام شده است.

تحقیقات مشابه دیگری نیز انجام شده است. مثلاً مطلبی که در سال 2013 توسط نشریه اکسپرس منتشر شد خاطرنشان میسازد که میزان دوپامین در خون انسان متولد فصل پاییز بیشتر از متولد فصل بهار است. این تحقیق همچنین به علاقه‌ی بیشتر متولدین فصلهای سرد به فعالیت‌های هیجان انگیز اشاره می‌کند.

تحقیقات دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند برای شما جالب باشد. به عنوان مثال مطالعه 22 سال آمار خودکشی در انگلستان که مجموعا شامل بیش از 27 هزار مورد خودکشی است نشان می‌دهد متولدین بهار به طور معنی داری بیشتر از متولدین پاییز و زمستان خودکشی میکنند. این تفاوت در مردان حدود 14 درصد و در زنان حدود 30 درصد است! محققین این تفاوت را ناشی از تفاوت در رژیم غذایی مادران، تفاوت در میزان شدت نور در ماه‌های اول تولد، دما و ویژگی‌های آب و هوای فصول مختلف می‌دانند. پس به فال و طالع بینی باید معتقد بود

برخی تحقیقات انجام شده در ژاپن نیز، به تاثیر «دمای محیط» در روزها و هفته های اول تولد، بر میزان «پشتکار» و «خود انگیزشی» زنان در بزرگسالی، اشاره می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد که تحقیقات انجام شده روی 15 میلیون مورد مرگ در آمریکا گزارش می‌دهند که متولدان پاییز به طور متوسط 160 روز بیشتر از متولدان بهار عمر می‌کنند!

فال امروز


روغن خراطین چیست و چه خواصی دارد؟

    نظر

اطلاعاتی درباره خواص روغن خراطین

روغن خراطین از نوع خاصی کرم خاکی بدست آمده و موجب روان شدن گردش خون در موضع بکار گرفته شده و در صورت استمرار بکارگیری موجب حجم دهندگی می شود.
روغن خراطین

سالهای سال در طب سنتی آسیا و اروپا ، از روغن خراطین به عنوان بهترین درمان طبیعی کوچکی اندامها استفاده می شده است. روغن خراطین بهترین کارآیی را در افزایش سایز و حجم اندامهای مختلف بدن دارد و نیز قیمت روغن خراطین نسبت به دیگر داروها که در بازار وجود دارد بسیار مناسب است. بیشتر خواص روغن خراطین برای بزرگ کردن سینه ، لب ، باسن ، گونه ها و اندام تناسلی آقایان میباشد.

 

روغن خراطین

خواص روغن خراطین

این روغن خواص گسترده ای داشته، امروزه از آن در صنایع آرایشی و مد استفاده فراوان میشود، همچنین خواص درمانی متعددی نیز داشته، برخی از مهمترین خواص این روغن عبارتند از:

حجم دهنده گونه، لب و سفت کننده عضلات سینه و باسن

از این روغن به منظور افزایش حجم گونه، لب و … استفاده میگردد. استفاده از این روغن یک راه طبیعی و دائمی برای افزایش حجم اندامهای مورد نظر بدن است.
کاربرد برای ورزشکاران و پرورش اندام

استعمال این روغن برای ورزشکاران پرورش اندام جهت سرعت رشد عضلات و حجم‌دهی بر یک یا چند عضله خاص مفید است و عوارض مصرف داروهای شیمیایی و هورمونی را نیز نخواهد داشت.

از بین بردن خط اخم ، خط خنده و خط پیشانی و …

یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای این روغن استفاده از آن برای کاهش چین و چروک پوست، رفع خط اخم، خطوط پیشانی و در نهایت جوان سازی پوست است.

امروزه یکی از اصلی ترین مواد گرانترین کرمهای جهان روغن خراطین است. همچنین این روغن در پوست صورت ایجاد شفافیت و درخشندگی میکند و پوست را فوق‌ العاده نرم و لطیف نموده و همچنین اثر بی‌ نظیری در کمرنگ کردن و محو نمودن لک‌ های پوستی دارد.

افزایش اندازه آلت تناسلی مردان

آقایان میتوانند با استفاده از روغن خراطین سایز آلت تناسلی را در مدت زمان مشخص افزایش دهند یکی از راههای طبیعی برای افزایش حجم دائمی و موضعی آلت تناسلی است. همچنین استفاده از این روغن مشکل دیر انزالی مردان را برطرف میکند.

تقویت و رشد موها

از دیگر خواص این روغن کمک به تقویت و رشد موها بوده، باعث شادابی و لطیف شدن مو میگردد.

افزایش دهنده جریان خون در رگها

ماساژ این روغن روی موضع عضلات موضع مورد نظر، با افزایش خون رسانی، باعث تغذیه بهتر شده و در نتیجه سرعت رشد و حجم گرفتن در آن عضله افزایش می‌یابد. همچنین به دلیل افزایش گردش خون یکی از روغنهای مورد استفاده در ماساز درمانی است و برای تسکین درد مفاصل و دردهای روماتیسمی بسیار مفید است.

طبع این روغن گرم بوده ولذا توجه به چند نکته ضروریست:

* جهت کسب نتیجه دلخواه لازم است روزی دو بار و به مدت یک الی دو ماه بصورت مداوم از روغن خراطین در موضع مورد نظر استفاده گردد.

* قبل از استفاده موضع مورد نظر رو به آرامی ماساژ دهید تا پوست تحریک و جریان خون بیشتر شده و رنگ پوست مقداری قرمز شود سپس ماساژ را با استفاده از روغن خراطین ادامه دهید تا روغن کاملا جذب پوست گردد .

کسایی که خود دارای طبع و مزاج گرم هستن در صورت استفاده ممکن است دچار خشکی پوست و یا حتی جوش های ریز شوند که در این صورت لازم است بعد از استفاده از روغن خراطین از ترکیب ماست و صدر آسیاب شده بر موضع مورد نظر استفاده نمایید .

افرادی که خود دارای طبع و مزاج معتدل یا سرد هستن در صورتی که تمایل داشته باشن به جهت بالا بردن طبع گرمی روغن می توانند مقداری پودر فلفل سیاه ، فلفل قرمز ، دارچین ، زنجبیل و … ( ادویه هایی با طبع گرم ) به روغن خراطین اضافه نمایند .

لازم به ذکر است روغن خراظین در ابتدا تقریبا تیره یا قهوه ای رنگ هست ولی به مرور به دلیل ته نشین شدن ذرات معلق خراطین رنگ روغن زرد می شود .

بدیهی است تولید کننده یا مصرف کننده های روغن خراطین ممکن است به دلیل بالا و پایین بردن سردی و گرمی روغن خراطین پودر ادویه های مختلفی به آن اضافه نمایند که باعث تغییر رنگ روغن می شود .

مثلا در صورت استفاده از فلفل قرمز رنگ روغن قرمز می شود یا در صورت استفاده از زنجبیل رنگ روغن روشنتر واستفاده از دارچین رنگ روغن تیره تر می شود که در کل همانطور که عرض شد این افزودنیها به دلیل بالا و پایین بردن میزان گرمی روغن خراطین می باشد و موضوعی سلیقه ای برای مصرف کننده ها می باشد .

مدت اثربخشی روغن خراطین

از هفته دوم استفاده از روغن خراطین ، نتایج به وضوح قابل رویت است. با مشاهده اولین تاثیرات به مصرف ادامه دهید تا به هدف نهایی خود دست یابید. حداکثر مدت زمان استفاده 2 الی 3 ماه است که شما را به نتایج دلخواهتان خواهد رساند.

طریقه استفاده روغن خراطین :

قبل از مصرف روغن خرطین ، پوست خود را کاملا شستشو دهید و پس از خشک کردن سه تا پنج قطره از ترکیب مورد نظر را روی پوست خود ماساژ دهید تا روغن کاملا جذب پوست شود. روزی دو بار این عمل را تکرار کنید.

تذکر1: پس از مصرف روغن خراطین بگذارید حداقل 1 ساعت بر روی پوست بماند و در صورت تمایل بعد از آن شستشو دهید.

تذکر2: مناسب ترین زمان استفاده از روغن خراطین شب قبل از خواب میباشد.


بیت کوین ارز دیجیتالی و روشهای استخراج آن

    نظر

دانستنیهایی درباره بیت کوین

بیت کوین چیست؟

اگر می خواهید در باره بیت کوین بررسی کنید، چند نکته را بایستی بدانید. روش تعویض پول در بیت کوین با آنچه که بانک های معمولی انجام می دهند، تفاوت دارد. بنابراین قبل از انجام هر معامله جدی با استفاده از بیت کوین، باید وقت بگذارید و آنرا یاد بگیرید. همانقدر که در مورد کیف پول معمولی خود احتیاط میکنید، همانقدر و یا حتی بیشتر از آن، در مورد بیت کوین رایگان بیشتر بدانیم.

بیت کوین

کیف پول خود را ایمن کنید.

کیف پول خود را ایمن نمایید، همانگونه که در زندگی واقعی خود چنین می کنید.
 

بیت کوین به روشی بسیار آسان، ارزش را به همه جا منتقل می کند و به شما اجازه میدهد پول خود را کنترل نمایید. چنین ویژگیهای مهمی، اقدامات امنیتی مهمی را هم به دنبال دارد. در عین حال، اگر بدرستی از بیت کوین استفاده شود، می تواند سطوح امنیتی بالایی را هم فراهم آورد. همواره بخاطر داشته باشید که برای حفاظت از پولتان، مسئولیت انجام کنشهای درست، بر عهده خود شماست.

بهای بیت کوین متغیر است

به دلیل اقتصاد نوپای بیت کوین، ماهیت جدید آن و گاهی بازارهای غیرنقدی، بهای بیت کوین می تواند در یک دوره زمانی کوتاه به صورت پیش بینی نشده ای افزایش و یا کاهش یابد. در نتیجه، نگهداری پس انداز با بیت کوین در حال حاضر توصیه نمی شود. به بیت کوین به صورت یک سرمایه ی در معرض ریسک زیاد، نگاه کنید و به هیچ وجه پولی را که توانایی باختن آن را ندارید، با بیت کوین پس انداز نکنید. اگر قرار باشد از طریق بیت کوین به شما چیزی پرداخت شود، سرویس های بسیاری هستند که می توانند آن مبلغ را بر حسب ارز محلی، به شما پرداخت نمایند.

مبالغ پرداخت شده از طریق بیت کوین، قابل برگشت نیستند.

هر گونه تراکنشی با بیت کوین، برگشت پذیر نیست. فقط شخص دریافت کننده می تواند مبلغ را مسترد کند. این به آن معناست که باید مراقب باشید و با افراد و سازمانهایی که می شناسید و یا کسانی که اعتبارشان بر شما محرز شده است، وارد معامله شوید. کسب و کارها باید درخواستهای پرداختی را که به مشتری های خود نشان میدهند، کنترل نمایند. بیت کوین می تواند اشتباههای چاپی را تشخیص داده و معمولاً به شما اجازه ارسال پول به یک آدرس اشتباه را نمی دهد و راههایی برای استخراج بیت کوین رایگان وجود دارد . ممکن است در آینده، سرویس های اضافی دیگری هم بوجود آیند که گزینه ها و حفاظت بیشتری برای مصرف کننده فراهم نمایند.

بیت کوین، هویتی ناشناخته نیست

برای حفظ حریم شخصی شما در بیت کوین، قداماتی انجام شده است. تمام تراکنشهای بیت کوینی بصورت عمومی و دائمی روی شبکه دخیره می شود. این به آن معناست که هر کسی می تواند تراز و تعاملات مربوط به هر آدرس بیت کوینی را ببیند. اما با وجود این، هویت هر کاربر در ورای یک آدرس، ناشناخته می ماند تا زمانی که اطلاعات در حین انجام یک خرید یا سایر شرایط دیگر، آشکار شود. به همین دلیل است که از آدرسهای بیت کوینی، فقط یکبار باید استفاده کرد. همواره به یاد داشته باشید که به منظور حفاظت از پولتان، مسئولیت انجام کنشهای درست، بر عهده خود شماست.

تراکنش های فوری امنیت کمتری دارند

هر تراکنش بیت کوینی معمولاً چند ثانیه به طول می انجامد و تایید همین تراکنش از ده دقیقه پس از آن شروع می شود. در خلال این مدت، تعامل مجاز بوده و ممکن است برگشت پذیر هم باشد. کاربران فریبکار می کوشند تا تقلب کنند. اگر نمی توانید منتظر تایید باشید، کارمزد تراکنش اندکی را تقاضا کرده و یا از سیستم آشکارسازی تعاملات ناامن، که می تواند امنیت را بالا ببرد، استفاده کنید. برای مبالغ بالاتر مثلاً 1000 دلار امریکا، منطقی است که برای 6 تاییدیه و یا بیشتر صبر نمایید. هر تاییدیه می تواند خطر تراکنش معکوس را بطور تصاعدی، کاهش دهد.در مورد سایت بیت کوین رایگان بیشتر بدانید.

بیت کوین همچنان در دست آزمایش است

بیت کوین ارز جدیدی است که فعالانه در دست توسعه است. هر چند که با افزایش استفاده از آن، میزان آزمایشی بودن بیت کوین کمتر می شود ولی باید بخاطر بسپرید که بیت کوین یک نوآوری جدید است و ایده هایی را میکاود که قبلاً هرگز به آنها نپرداخته بودند. بنابراین هیچکس نمی تواند آینده بیت کوین را پیش بینی کند.

مالیات ها و مقررات دولتی

بیت کوین ارزی رسمی نیست. یعنی بیشتر مراجع قضایی از شما خواهند خواست که مالیات های مربوط به درآمد، فروش، حقوق و بهره سرمایه ای را روی آنچه که ارزش دارد، از جمله بیت کوین، بپردازید. مسئولیت حصول اطمینان از موارد مالیاتی و دیگر احکام قانونی یا مقرراتی که توسط دولت و یا شهرداریهای محلی وضع شده، بر عهده خود شماست.


تاثیر منفی آلودگی هوا در زندگی و سلامتی انسان

    نظر

تاثیر منفی آلودگی هوا بر روی سلامتی انسان

هنگام آلودگی هوا، افراد زودرنج تر، پرخاشگرتر، عصبانی تر و کم تحمل تر می شوند. یعنی با اینکه در گذشته هم این مشکلات را داشته اند، اما حالا خیلی زودتر به استرس ها، واکنش و حساسیت نشان می دهند.
انگار همه عادت کرده ایم آسمان شهرمان را بدون ابر و پرنده و غبارآلود ببینیم؛ در حالی که متخصصان بارها در اخبار آلودگی هوا درباره عوارض آلودگی هوا و تاثیر آن روی سلامت قلب و عروق، سیستم تنفسی، پوست و… هشدار داده اند، اما بد نیست بدانید تنفس هوای آلوده، سلامت روان مان را هم به خطر می اندازد.

 آلودگی

هوای کثیف

امروزه بیشتر فکر خانواده ها بخاطر آلودگی هوا این است که آیا فردا مدارس تعطیل است؟ این تعطیلی فردا یکی از عوامل عقب ماندن درسی کودکان در خوانواده ها میباشد.

یکی دیگر از مهم ترین مشکلات کلانشهرها، حجم بالای خودروهاست که آلاینده های خطرناکی مثل سرب تولید می کنند.

باید بدانید سرب علاوه بر آثار زیانباری که بر سلامت جسمی افراد دارد و احتمال ابتلا به سرطان و سقط جنین را افزایش می دهد، سلامت روانی افراد را هم تهدید می کند؛ به عنوان مثال بر عملکرد سیستم عصبی تاثیر منفی می گذارد و باعث بروز سردردهای شدید (بویژه در بیماران مبتلا به میگرن) و کم شدن قدرت حافظه می شود.

دکتر شاهین جلفایی، متخصص مغز و اعصاب می گوید:نتایج بررسی های بسیاری نشان می دهد آلودگی هوا بویژه سربی که به دلیل سوخت نامناسب خودروها در هوا پخش می شود، می تواند احتمال تولد کودکان مبتلا به نقص عضو و همچنین اوتیسم و بیش فعالی را دو تا سه برابر افزایش دهد.

همچنین هر چه عوارض مسمومیت ناشی از سرب بیشتر شود اختلالات ذهنی افزایش می یابد که به مرور باعث فراموشی های دائم، بیماری های لرزشی و علائمی شبیه جنون خواهد شد.

ارتباط آلودگی هوا و پرخاشگری

آلودگی هوا با کاهش انرژی و ایجاد خواب آلودگی همراه است و زمینه بروز پرخاشگری را فراهم می کند. در واقع وقتی فرد به دلیل آثار آلودگی هوا که یکی از آنها کمبود اکسیژن است، بی حوصله یا کم حوصله می شود قادر به کنترل خشم خود نیست و عصبی رفتار می کند.

به گفته دکتر جلفایی، حتی براساس نتایج پژوهش های انجام شده روی حیوانات در فضای آزمایشی و در شرایطی که اکسیژن رسانی کاهش پیدا کرده بود، متخصصان دریافتند با کاهش انتقال اکسیژن به مغز، رفتارهای پرخطری از حیوانات سر زد.

هوای کثیف

ین وضع درخصوص انسان ها نیز صادق است، به طوری که هر چقدر میزان اکسیژن رسانی به مغز کاهش پیدا کند، برخی نقاط حساس مغز تحریک می شود، در نتیجه اختلالاتی مانند پرخاشگری و البته افسردگی، اختلال در تمرکز و کند شدن عملکرد ذهنی را در پی دارد.
همه اینها عواملی هستند که افراد را در موقعیت های اجتماعی و شغلی و کودکان را با تعطیلی مدارس دچار مشکل می کنند.

آلودگی هوا و تغییر شخصیت

یک فرد افسرده، همیشه دنیا را غبارآلود می بیند. آلودگی هوا در دراز مدت می تواند شخصیت افراد را هم تغییر دهد؛ مثلا اگر فردی برونگراست، به یک فرد درونگرا تبدیل شود و دیگر مثل سابق اجتماعی و سرزنده نباشد؛ در حالی که به گفته پژوهشگران، در هوای آلوده به علت کاهش اکسیژن و اختلال در عملکرد مغز، فرد به مرور زمان نه تنها مهارت های اجتماعی خود را از دست می دهد، بلکه مدام دچار فراموشی خواهد شد و همین موضوع می تواند زمینه ساز بروز آلزایمر در سنین سالمندی و حتی میانسالی باشد.

افسردگی بیسشتر افسرده ها

آلودگی هوا تاثیر روانی مضاعفی بر بیماران افسرده دارد، قدرت تصمیم گیری آنها را ضعیف می کند و فرد بی انرژی، بی حوصله و خسته است. به گفته این متخصص مغز و اعصاب، همه این عوامل باعث می شوند بیماری افسردگی شدیدتر شود. در عین حال در افراد مضطرب و به اصطلاح استرسی، آلودگی هوا اوضاع را وخیم تر می کند، به طوری که فرد علاوه بر تحمل استرس بیشتر دچار بعضی علائم جسمی مانند تپش قلب و تنگی نفس خواهد شد که منشا عصبی دارد.


سود سهام عدالت چقدر است؟

    نظر

سهام عدالت

ثبت نام جدید سهام عدالت

سامانه سهام عدالت که برای به‌روزرسانی و اعمال تغییرات لازم از ابتدای آبان ماه امسال از دسترس خارج شده بود از امروز (پنجم آبان) بار دیگر در دسترس مشمولان قرار گرفت.

 

به گزارش خبرآنلاین، از یکم آبان ماه جاری و با پایان یافتن مهلت زمانی مشمولان برای پرداخت بدهی تسویه نشدن سهام عدالت، این سامانه به‌مدت چهار روز از دسترس عموم مردم خارج شد.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، مشمولان از امروز دوباره می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی اینترنتی www.samanese.ir شماره شبای بانکی خود را برای برخورداری از سود سهام عدالت وارد یا صورت وضعیت دارایی خود را مشاهده کنند.

بر این اساس تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و همچنین در صورتی که تا کنون شماره شبای حساب بانکی به این سامانه اعلام نکرده اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

از تعداد حدود 47 میلیون نفر افراد مجاز برای اعلام شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت، شمار مشمولانی که تاکنون شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند حدود 33 میلیون نفر اعلام شده است.

در این میان، مددجویان نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر و کارگران فصلی و ساختمانی بالاترین میزان مشارکت در اعلام شماره شبای بانکی به سامانه را داشته‌اند.

مددجویان با 76 درصد، روستاییان با 75 درصد و کارگران با 70 درصد در صدر گروه‌های مشمولی هستند که مشارکت بالایی در ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت و داشته‌اند.

واریز سود سهام عدالت

بر این اساس قرار است تا پایان امسال سود سال مالی 95 شرکت‌های سرمایه پذیر طی سه مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.